Seriozitate! Calitate! Promptitudine!
Felul în care ne conducem afacerea ne reprezintă pe deplin. Seriozitatea, calitatea şi promptitudinea sunt principalele atribute conform cărora acţionăm în activitatea noastră.
Ceea ce suntem şi ceea ce putem oferi este cartea de vizită care ne menţine la standardele pe care noi înşine ni le-am fixat din respect pentru client. Preţuim atât munca pe care o facem, cât şi clienţii pe care îi avem, motiv pentru care standardele la care ajungem sunt de cea mai înaltă calitate.
Societate cu capital integral privat, TIMNET TRANS oferă servicii şi pe plan naţional şi pe plan internaţional. Activităţile principale prestate de societatea noastră se referă la:
S.C. TIMNET TRANS S.R.L. oferă servicii de transport de mărfuri, abordează lucrări de infrastructură pentru drumuri, poduri, reabilitare alei, reconstrucţie străzi, hale metalice, finisaje interioare şi exterioare clădiri, lucrări de demolări clădiri şi multe altele! Beneficiind de experienţă în domeniu, folosind utilaje de ultimă generaţie, având o echipă formată atât din ingineri tineri cu viziune şi deschidere către viitor, cât şi ingineri cu o vastă şi bogată experienţă adunată de-a lungul timpului, ne străduim să fim mereu în topul preferinţelor dumneavoastră în ceea ce priveşte aceste servicii!
Interfaţa între client şi construcţia finală, TIMNET TRANS este însumarea pretenţiilor dumneavoastră. TIMNET TRANS prestează la cel mai înalt nivel de profesionalism astfel încât dumneavoastră să vă puteţi folosi de un bun realizat în perfectă concordanţă cu cerinţele iniţiale.
Serviciile oferite de firma noastră sunt certificate conform ultimelor standarde în domeniu, fiind agrementate ISO 9001 şi ISO 14001.
Activitatea de transport include atât transporturile interne cât şi transporturile internaţionale rutiere de mărfuri, derulată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Mărfurile beneficiază de asigurare pe toată durata transportului.
Serviciile pe care le oferim sunt întotdeauna însoţite de calitate, seriozitate şi promptitudine! Căutăm şi găsim întotdeauna soluţii şi rute optime pentru ca transportul produselor să se desfăşoare în deplină siguranţă şi ca acestea să ajungă la destinaţie în cel mai scurt timp posibil.
Transportăm mărfuri în principal în Europa. Modalitatea esenţială de urmărire şi monitorizare a unui camion este asigurată permanent prin satelit, astfel încât, atât noi cât şi clienţii noştri să putem şti în timp real unde se află marfa şi timpul rămas până la livrare.
Îţi doreşti ceva nou în viaţa ta? Vrei să te muţi la casă? Ai nevoie de o hală sau un atelier? Vrei să-ţi construieşti o afacere nouă sau să o extinzi pe cea veche şi pentru asta ai nevoie de un spaţiu mai mare pentru birouri?
Vrei mai mult spaţiu de depozitare şi pentru asta te-ar ajuta construcţia unei anexe sau unei dependinţe? Sau poate vrei pur şi simplu să-ţi reamenajezi spaţiul în care locuieşti deja şi să-i dai un aer nou? Pentru toate acestea şi multe alte nevoi sau idei, noi suntem aici, gata să te ajutăm, să te ghidăm, să-ţi oferim soluţii viabile, calitate, seriozitate, promptitudine şi bineînţeles, preţuri accesibile. Ca să putem optimiza cerinţele tale, într-un mod profesionist, te invităm să ne contactezi, iar noi vom face oferta de preţ cea mai potrivită nevoilor tale.
Atât în sectorul de stat, cât şi în cel privat este necesară execuţia de lucrări de construcţie noi, lucrări de reabilitare, modernizare sau de reparaţii. Suntem oricând pregătiţi să facem faţă oricărei provocări, fie că este vorba de o lucrare de anvergură (reabilitare/modernizare străzi), fie că este vorba de una de proporţii mai mici (asfaltare/pavare trotuare).
Furnizăm şi transportăm prin mijloace proprii o gamă largă de agregate minerale naturale şi concasate, de balastieră şi carieră, folosite în construcţii. Agregatele deţin certificate de conformitate şi sunt produse conform standardelor româneşti în vigoare.
Agregatele ce pot fi furnizate sunt:
Agregate de râu/Agregate de balastierăAsigurăm transportul de mărfuri generale, cu precădere pe rute internaţionale, însă nu neglijăm nici teritoriul românesc. Camioanele folosite pentru acest tip de transporturi sunt adaptate în funcţie de volumul mărfurilor transportate şi de condiţiile speciale necesare siguranţei unor tipuri de mărfuri.
Venim în întâmpinarea nevoilor dumnevoastră şi vă oferim spre închiriere utilaje necesare lucrărilor de construcţii. Gama de utilaje pe care le deţinem, precum şi echipa profesionistă care deserveşte utilajele, fac ca utilul să fie îmbinat cu calitatea, astfel încât mulţumirea şi satisfacţia să fie cele două calificative care răsplătesc munca noastră şi exigenţele dumneavoastră.
Întocmirea documentaţiilor în vederea participării la procedurile de achiziţie publică organizate de către autorităţile contractante din România, poate fi o activitate solicitantă, care necesită timp, resurse, atenţie şi cel mai important – cunoaşterea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
Putem pregăti pentru dumneavoastră toată documentaţia necesară participării la o procedură de achiziţie publică (documente de calificare, propunere tehnică, propunere financiară) şi vă putem oferi consultanţă de la apariţia anunţului/invitaţiei de participare, până la semnarea contractului (formulând solicitări de clarificări, răspunsuri la eventualele solicitări de clarificări ale autorităţilor contractante, notificări, contestaţii etc.).
Documentaţiile pot fi de complexităţi diferite, ele trebuind în orice caz a fi realizate cu respectarea întocmai a prevederilor legislaţiei în vigoare şi a precizărilor documentaţiei de atribuire! Putem colabora în orice etapă a procedurii, fie că doriţi întocmirea integrală a documentaţiei, fie că doriţi doar o anumită secţiune, contactaţi-ne şi vom stabili împreună cea mai bună modalitate de a vă ajuta!
Executăm clădiri complet finisate interior şi exterior, construcţii fără finisaje, construcţii industriale, construcţii de tip hală, în funcţie de solicitarile beneficiarului, asigurând un raport calitate-preţ optim.
Construcţia la roşu - include fundaţia, ridicarea pereţilor şi structura acoperişului.
Construcţia la cheie - include fundaţia, ridicarea pereţilor, structura acoperişului, împreunăcu toate finisajele şi racordarea la utilităţi, respectiv: finisaje exterioare (învelitoare acoperiş, tâmplărie, tencuieli exterioare), finisaje interioare (tencuieli interioare, gresie, faianţă, parchet, uşi acces), instalaţii sanitare (chiuvetă, cadă/duş, vas toaletă, robineţi bucătărie/baie, racorduri), instalaţii termice (centrală termică, calorifere, racorduri), instalaţii electrice (întrerupătoare, prize, reţea electrică).
TIMNET TRANS oferă clienţilor săi o gamă largă de servicii în ceea ce priveşte amenajările exterioare, cum ar fi: faţade simple sau cu tencuieli decorative, tratamente antimucegai, placări exterioare, panouri decorative, sisteme de hidro şi termoizolaţie, zugrăvit faţade, vopsitorii, execuţie garduri, foişoare, pergole, terase, spaţii de joacă, accesorii pentru amenajări şi reamenajări, betonat platforme, parcări, căi de acces, drumuri şi alei, pavaje, montaj borduri, placări cu piatră, amenajări spaţii verzi.
Acordăm o atenţie deosebită lucrărilor de finisaje interioare, finisaje decorative, compartimentări din zidărie de cărămidă sau BCA, placări şi compartimentări din gips-carton, tavane false, elemente decorative din gips-carton, şeminee, tencuieli simple sau armate, glet, zugrăveli simple, zugrăveli decorative, tratamente antimucegai, vopsitorii, amenajări băi şi bucătării, placări cu faianţă, gresie, granit, marmură, tapet, montaj parchet din lemn masiv, parchet laminat sau parchet stratificat, montaj tâmplărie, montaj uşi de interior şi exterior, scări interioare, lambriuri, şarpante din lemn, mansardări.
Executăm clădiri complet finisate interior şi exterior, construcţii fără finisaje, construcţii industriale, construcţii de tip hală, în funcţie de solicitarile beneficiarului, asigurând un raport calitate-preţ optim.
Construcţia la roşu - include fundaţia, ridicarea pereţilor şi structura acoperişului.
Construcţia la cheie - include fundaţia, ridicarea pereţilor, structura acoperişului, împreunăcu toate finisajele şi racordarea la utilităţi, respectiv: finisaje exterioare (învelitoare acoperiş, tâmplărie, tencuieli exterioare), finisaje interioare (tencuieli interioare, gresie, faianţă, parchet, uşi acces), instalaţii sanitare (chiuvetă, cadă/duş, vas toaletă, robineţi bucătărie/baie, racorduri), instalaţii termice (centrală termică, calorifere, racorduri), instalaţii electrice (întrerupătoare, prize, reţea electrică).
TIMNET TRANS oferă clienţilor săi o gamă largă de servicii în ceea ce priveşte amenajările exterioare, cum ar fi: faţade simple sau cu tencuieli decorative, tratamente antimucegai, placări exterioare, panouri decorative, sisteme de hidro şi termoizolaţie, zugrăvit faţade, vopsitorii, execuţie garduri, foişoare, pergole, terase, spaţii de joacă, accesorii pentru amenajări şi reamenajări, betonat platforme, parcări, căi de acces, drumuri şi alei, pavaje, montaj borduri, placări cu piatră, amenajări spaţii verzi.
Acordăm o atenţie deosebită lucrărilor de finisaje interioare, finisaje decorative, compartimentări din zidărie de cărămidă sau BCA, placări şi compartimentări din gips-carton, tavane false, elemente decorative din gips-carton, şeminee, tencuieli simple sau armate, glet, zugrăveli simple, zugrăveli decorative, tratamente antimucegai, vopsitorii, amenajări băi şi bucătării, placări cu faianţă, gresie, granit, marmură, tapet, montaj parchet din lemn masiv, parchet laminat sau parchet stratificat, montaj tâmplărie, montaj uşi de interior şi exterior, scări interioare, lambriuri, şarpante din lemn, mansardări.
Executăm clădiri complet finisate interior şi exterior, construcţii fără finisaje, construcţii industriale, construcţii de tip hală, în funcţie de solicitarile beneficiarului, asigurând un raport calitate-preţ optim.
Construcţia la roşu - include fundaţia, ridicarea pereţilor şi structura acoperişului.
Construcţia la cheie - include fundaţia, ridicarea pereţilor, structura acoperişului, împreunăcu toate finisajele şi racordarea la utilităţi, respectiv: finisaje exterioare (învelitoare acoperiş, tâmplărie, tencuieli exterioare), finisaje interioare (tencuieli interioare, gresie, faianţă, parchet, uşi acces), instalaţii sanitare (chiuvetă, cadă/duş, vas toaletă, robineţi bucătărie/baie, racorduri), instalaţii termice (centrală termică, calorifere, racorduri), instalaţii electrice (întrerupătoare, prize, reţea electrică).
TIMNET TRANS oferă clienţilor săi o gamă largă de servicii în ceea ce priveşte amenajările exterioare, cum ar fi: faţade simple sau cu tencuieli decorative, tratamente antimucegai, placări exterioare, panouri decorative, sisteme de hidro şi termoizolaţie, zugrăvit faţade, vopsitorii, execuţie garduri, foişoare, pergole, terase, spaţii de joacă, accesorii pentru amenajări şi reamenajări, betonat platforme, parcări, căi de acces, drumuri şi alei, pavaje, montaj borduri, placări cu piatră, amenajări spaţii verzi.
Acordăm o atenţie deosebită lucrărilor de finisaje interioare, finisaje decorative, compartimentări din zidărie de cărămidă sau BCA, placări şi compartimentări din gips-carton, tavane false, elemente decorative din gips-carton, şeminee, tencuieli simple sau armate, glet, zugrăveli simple, zugrăveli decorative, tratamente antimucegai, vopsitorii, amenajări băi şi bucătării, placări cu faianţă, gresie, granit, marmură, tapet, montaj parchet din lemn masiv, parchet laminat sau parchet stratificat, montaj tâmplărie, montaj uşi de interior şi exterior, scări interioare, lambriuri, şarpante din lemn, mansardări.
Executăm clădiri complet finisate interior şi exterior, construcţii fără finisaje, construcţii industriale, construcţii de tip hală, în funcţie de solicitarile beneficiarului, asigurând un raport calitate-preţ optim.
Construcţia la roşu - include fundaţia, ridicarea pereţilor şi structura acoperişului.
Construcţia la cheie - include fundaţia, ridicarea pereţilor, structura acoperişului, împreunăcu toate finisajele şi racordarea la utilităţi, respectiv: finisaje exterioare (învelitoare acoperiş, tâmplărie, tencuieli exterioare), finisaje interioare (tencuieli interioare, gresie, faianţă, parchet, uşi acces), instalaţii sanitare (chiuvetă, cadă/duş, vas toaletă, robineţi bucătărie/baie, racorduri), instalaţii termice (centrală termică, calorifere, racorduri), instalaţii electrice (întrerupătoare, prize, reţea electrică).
TIMNET TRANS oferă clienţilor săi o gamă largă de servicii în ceea ce priveşte amenajările exterioare, cum ar fi: faţade simple sau cu tencuieli decorative, tratamente antimucegai, placări exterioare, panouri decorative, sisteme de hidro şi termoizolaţie, zugrăvit faţade, vopsitorii, execuţie garduri, foişoare, pergole, terase, spaţii de joacă, accesorii pentru amenajări şi reamenajări, betonat platforme, parcări, căi de acces, drumuri şi alei, pavaje, montaj borduri, placări cu piatră, amenajări spaţii verzi.
Acordăm o atenţie deosebită lucrărilor de finisaje interioare, finisaje decorative, compartimentări din zidărie de cărămidă sau BCA, placări şi compartimentări din gips-carton, tavane false, elemente decorative din gips-carton, şeminee, tencuieli simple sau armate, glet, zugrăveli simple, zugrăveli decorative, tratamente antimucegai, vopsitorii, amenajări băi şi bucătării, placări cu faianţă, gresie, granit, marmură, tapet, montaj parchet din lemn masiv, parchet laminat sau parchet stratificat, montaj tâmplărie, montaj uşi de interior şi exterior, scări interioare, lambriuri, şarpante din lemn, mansardări.
Executăm clădiri complet finisate interior şi exterior, construcţii fără finisaje, construcţii industriale, construcţii de tip hală, în funcţie de solicitarile beneficiarului, asigurând un raport calitate-preţ optim.
Construcţia la roşu - include fundaţia, ridicarea pereţilor şi structura acoperişului.
Construcţia la cheie - include fundaţia, ridicarea pereţilor, structura acoperişului, împreunăcu toate finisajele şi racordarea la utilităţi, respectiv: finisaje exterioare (învelitoare acoperiş, tâmplărie, tencuieli exterioare), finisaje interioare (tencuieli interioare, gresie, faianţă, parchet, uşi acces), instalaţii sanitare (chiuvetă, cadă/duş, vas toaletă, robineţi bucătărie/baie, racorduri), instalaţii termice (centrală termică, calorifere, racorduri), instalaţii electrice (întrerupătoare, prize, reţea electrică).
TIMNET TRANS oferă clienţilor săi o gamă largă de servicii în ceea ce priveşte amenajările exterioare, cum ar fi: faţade simple sau cu tencuieli decorative, tratamente antimucegai, placări exterioare, panouri decorative, sisteme de hidro şi termoizolaţie, zugrăvit faţade, vopsitorii, execuţie garduri, foişoare, pergole, terase, spaţii de joacă, accesorii pentru amenajări şi reamenajări, betonat platforme, parcări, căi de acces, drumuri şi alei, pavaje, montaj borduri, placări cu piatră, amenajări spaţii verzi.
Acordăm o atenţie deosebită lucrărilor de finisaje interioare, finisaje decorative, compartimentări din zidărie de cărămidă sau BCA, placări şi compartimentări din gips-carton, tavane false, elemente decorative din gips-carton, şeminee, tencuieli simple sau armate, glet, zugrăveli simple, zugrăveli decorative, tratamente antimucegai, vopsitorii, amenajări băi şi bucătării, placări cu faianţă, gresie, granit, marmură, tapet, montaj parchet din lemn masiv, parchet laminat sau parchet stratificat, montaj tâmplărie, montaj uşi de interior şi exterior, scări interioare, lambriuri, şarpante din lemn, mansardări.
TIMNET TRANS realizează lucrări de construcţie, modernizare şi reabilitare a drumurilor, poduri şi podeţe rutiere, asfaltări, pietruiri, şanţuri şi rigole.
Înainte de începerea lucrărilor de terasamente se execută următoarele lucrări pregătitoare în limita zonei expropriate: defrisări, curătirea terenului de resturi vegetale si buruieni, decaparea si depozitarea pământului vegetal, asanarea zonei drumului prin îndepărtarea apelor de suprafată si adâncime. Miscarea terasamentelor se efectuează prin utilizarea pământului provenit din săpături, în profilurile cu umplutură ale proiectului. Excedentul de săpătură si pământurile din debleuri care sunt improprii realizării rambleurilor precum si pământul din patul drumului din zonele de debleu care trebuie înlocuite, vor fi transportate în depozite definitive. Acoperirea cu pământ vegetal trebuie să fie aplicată pe un taluz, acesta este în prealabil tăiat în trepte sau întărit cu caroiaje din brazde, nuiele sau prefabricate etc., destinate a le fixa. Aceste trepte sau caroiaje sunt apoi umplute cu pământ vegetal. Este obligat să se construiască drenuri în cazul în care apele nu pot fi evacuate gravitaţional.
Stratul de fundaţie din balast sau balast optimal se realizează într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea stabilită prin proiect şi variază conform prevederilor STAS 6400 - 84 între 15 şi 30 cm.
Înainte de aşternerea balastului se vor executa lucrările pentru drenarea apelor din fundaţii: drenuri transversale de acostament, drenuri longitudinale sub acostament sau sub rigole şi racordurile stratului de fundaţie la acestea, precum şi alte lucrări prevăzute în acest scop în proiect. La execuţia stratului de fundaţie din balast sau balast amestec optimal se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente, sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietului de sarcini pentru realizarea acestor lucrări. Pe terasamentul recepţionat se aşterne şi se nivelează balastul într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea prevăzută în proiect şi de grosimea optimă de compactare stabilită pe tronsonul experimental. Aşternerea şi nivelarea se face la şablon, cu respectarea lăţimilor şi pantelor prevăzute în proiect. Cantitatea necesară de apă pentru asigurarea umidităţii optime de compactare se stabileşte de laboratorul de şantier ţinând seama de umiditatea agregatului şi se adaugă prin stropire.
Stropirea va fi uniformă evitându-se supraumezirea locală. Compactarea straturilor de fundaţie din balast se face cu atelierul de compactare stabilit pe tronsonul experimental, respectându-se componenţa atelierului, viteza utilajelor de compactare, tehnologia şi intensitatea Q/S de compactare.
La execuţia stratului de fundaţie se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietelor de sarcini pentru realizarea acestor lucrări.
Înainte de începerea lucrărilor de fundaţie se vor verifica si regla toate utilajele si dispozitivele necesare punerii în operă a straturilor de fundaţie.
Piatra spartă se aşterne şi se compactează la uscat în reprize. Până la încleştarea pietrei sparte, compactarea se execută cu cilindri compresori netezi de 6 t după care operaţiunea se continuă cu compactoare cu pneuri sau vibratoare de 10-14 tone. Numărul de treceri a atelierului de compactare este cel stabilit pe tronsonul experimental. Pănâ la aşternerea stratului imediat superior, stratul de fundaţie din piatră spartă mare astfel executat, se acoperă cu material de protecţie (nisip grăunţos sau savură).
În cazul când stratul este macadam sau beton de ciment, nu se mai face umplerea golurilor şi protecţia stratului de fundaţie din piatră spartă mare. Este interzisă execuţia stratului de fundaţie cu piatră spartă amestec optimal îngheţată. Este interzisă de asemenea aşternerea pietrei sparte amestec optimal, pe patul acoperit cu un strat de zăpadă sau cu o pojghiţă de gheaţă
Se aplică la construcţia, modernizarea şi reabilitarea drumurilor publice şi a a străzilor, precum şi la construcţia drumurilor de exploatare.
Tipul de îmbrăcăminte bituminoasă cilindrată la cald se stabileşte în proiect de către proiectant.
Îmbrăcăminţile rutiere bituminoase cilindrate sunt de tipul betoanelor asfaltice cilindrate executate la cald, fiind alcătuite, în general, din două straturi şi anume:
În cazurile în care îmbrăcămintea bituminoasă cilindrată se execută într-un singur strat, acesta trebuie să îndeplinească toate condiţiile cerute pentru stratul de uzură.
Înainte de aşternerea mixturii, stratul suport trebuie bine curăţat. Materialele neaderente, praful şi orice poate afecta legătura între stratul suport şi îmbrăcămintea bituminoasă trebuie îndepărtat. La executarea îmbrăcăminţilor bituminoase se vor amorsa rosturile de lucru şi stratul suport cu o emulsie de bitum cationică cu rupere rapidă. Aşternerea mixturilor asfaltice se face în perioada martie-octombrie la temperaturi atmosferice de peste 10°C, în condiţiile unui timp uscat. Mixtura asfaltică trebuie aşternută continuu, în mod uniform, atât din punct de vedere al grosimii şi cel al afânării. Operaţia de compactare a mixturilor asfaltice se realizează cu compactoare pe pneuri şi compactoare cu rulouri netede, prevăzute cu dispozitive de vibrare adecvate, astfel să se obţină un grad de compactare conform.
Reciclarea constă în utilizarea integrală a materialului rezultat din frezarea îmbrăcămintei rutiere bituminoase existente, degradate, în adăugarea de lianţi şi agregate naturale şi în punerea în operă cu ajutorul unei maşini de reciclare.
Îmbrăcămintea rutieră reciclată se va acoperi printr-unul dintre procedeele următoare, în funcţie de volumul traficului: tratament bituminos, straturi rutiere bituminoase foarte subţiri, executate la rece (slurry-seal), covor asfaltic, ranforsarea structurii rutiere în funcţie de capacitatea portantă necesară a structurii rutiere (nou-stabilite prin calculul de dimensionare).
Tehnologia de reciclare la rece a îmbrăcămintei rutiere bituminoase cuprinde următoarele faze:
TIMNET TRANS realizează lucrări de construcţie, modernizare şi reabilitare a drumurilor, poduri şi podeţe rutiere, asfaltări, pietruiri, şanţuri şi rigole.
Înainte de începerea lucrărilor de terasamente se execută următoarele lucrări pregătitoare în limita zonei expropriate: defrisări, curătirea terenului de resturi vegetale si buruieni, decaparea si depozitarea pământului vegetal, asanarea zonei drumului prin îndepărtarea apelor de suprafată si adâncime. Miscarea terasamentelor se efectuează prin utilizarea pământului provenit din săpături, în profilurile cu umplutură ale proiectului. Excedentul de săpătură si pământurile din debleuri care sunt improprii realizării rambleurilor precum si pământul din patul drumului din zonele de debleu care trebuie înlocuite, vor fi transportate în depozite definitive. Acoperirea cu pământ vegetal trebuie să fie aplicată pe un taluz, acesta este în prealabil tăiat în trepte sau întărit cu caroiaje din brazde, nuiele sau prefabricate etc., destinate a le fixa. Aceste trepte sau caroiaje sunt apoi umplute cu pământ vegetal. Este obligat să se construiască drenuri în cazul în care apele nu pot fi evacuate gravitaţional.
Stratul de fundaţie din balast sau balast optimal se realizează într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea stabilită prin proiect şi variază conform prevederilor STAS 6400 - 84 între 15 şi 30 cm.
Înainte de aşternerea balastului se vor executa lucrările pentru drenarea apelor din fundaţii: drenuri transversale de acostament, drenuri longitudinale sub acostament sau sub rigole şi racordurile stratului de fundaţie la acestea, precum şi alte lucrări prevăzute în acest scop în proiect. La execuţia stratului de fundaţie din balast sau balast amestec optimal se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente, sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietului de sarcini pentru realizarea acestor lucrări. Pe terasamentul recepţionat se aşterne şi se nivelează balastul într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea prevăzută în proiect şi de grosimea optimă de compactare stabilită pe tronsonul experimental. Aşternerea şi nivelarea se face la şablon, cu respectarea lăţimilor şi pantelor prevăzute în proiect. Cantitatea necesară de apă pentru asigurarea umidităţii optime de compactare se stabileşte de laboratorul de şantier ţinând seama de umiditatea agregatului şi se adaugă prin stropire.
Stropirea va fi uniformă evitându-se supraumezirea locală. Compactarea straturilor de fundaţie din balast se face cu atelierul de compactare stabilit pe tronsonul experimental, respectându-se componenţa atelierului, viteza utilajelor de compactare, tehnologia şi intensitatea Q/S de compactare.
La execuţia stratului de fundaţie se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietelor de sarcini pentru realizarea acestor lucrări.
Înainte de începerea lucrărilor de fundaţie se vor verifica si regla toate utilajele si dispozitivele necesare punerii în operă a straturilor de fundaţie.
Piatra spartă se aşterne şi se compactează la uscat în reprize. Până la încleştarea pietrei sparte, compactarea se execută cu cilindri compresori netezi de 6 t după care operaţiunea se continuă cu compactoare cu pneuri sau vibratoare de 10-14 tone. Numărul de treceri a atelierului de compactare este cel stabilit pe tronsonul experimental. Pănâ la aşternerea stratului imediat superior, stratul de fundaţie din piatră spartă mare astfel executat, se acoperă cu material de protecţie (nisip grăunţos sau savură).
În cazul când stratul este macadam sau beton de ciment, nu se mai face umplerea golurilor şi protecţia stratului de fundaţie din piatră spartă mare. Este interzisă execuţia stratului de fundaţie cu piatră spartă amestec optimal îngheţată. Este interzisă de asemenea aşternerea pietrei sparte amestec optimal, pe patul acoperit cu un strat de zăpadă sau cu o pojghiţă de gheaţă
Se aplică la construcţia, modernizarea şi reabilitarea drumurilor publice şi a a străzilor, precum şi la construcţia drumurilor de exploatare.
Tipul de îmbrăcăminte bituminoasă cilindrată la cald se stabileşte în proiect de către proiectant.
Îmbrăcăminţile rutiere bituminoase cilindrate sunt de tipul betoanelor asfaltice cilindrate executate la cald, fiind alcătuite, în general, din două straturi şi anume:
În cazurile în care îmbrăcămintea bituminoasă cilindrată se execută într-un singur strat, acesta trebuie să îndeplinească toate condiţiile cerute pentru stratul de uzură.
Înainte de aşternerea mixturii, stratul suport trebuie bine curăţat. Materialele neaderente, praful şi orice poate afecta legătura între stratul suport şi îmbrăcămintea bituminoasă trebuie îndepărtat. La executarea îmbrăcăminţilor bituminoase se vor amorsa rosturile de lucru şi stratul suport cu o emulsie de bitum cationică cu rupere rapidă. Aşternerea mixturilor asfaltice se face în perioada martie-octombrie la temperaturi atmosferice de peste 10°C, în condiţiile unui timp uscat. Mixtura asfaltică trebuie aşternută continuu, în mod uniform, atât din punct de vedere al grosimii şi cel al afânării. Operaţia de compactare a mixturilor asfaltice se realizează cu compactoare pe pneuri şi compactoare cu rulouri netede, prevăzute cu dispozitive de vibrare adecvate, astfel să se obţină un grad de compactare conform.
Reciclarea constă în utilizarea integrală a materialului rezultat din frezarea îmbrăcămintei rutiere bituminoase existente, degradate, în adăugarea de lianţi şi agregate naturale şi în punerea în operă cu ajutorul unei maşini de reciclare.
Îmbrăcămintea rutieră reciclată se va acoperi printr-unul dintre procedeele următoare, în funcţie de volumul traficului: tratament bituminos, straturi rutiere bituminoase foarte subţiri, executate la rece (slurry-seal), covor asfaltic, ranforsarea structurii rutiere în funcţie de capacitatea portantă necesară a structurii rutiere (nou-stabilite prin calculul de dimensionare).
Tehnologia de reciclare la rece a îmbrăcămintei rutiere bituminoase cuprinde următoarele faze:
TIMNET TRANS realizează lucrări de construcţie, modernizare şi reabilitare a drumurilor, poduri şi podeţe rutiere, asfaltări, pietruiri, şanţuri şi rigole.
Înainte de începerea lucrărilor de terasamente se execută următoarele lucrări pregătitoare în limita zonei expropriate: defrisări, curătirea terenului de resturi vegetale si buruieni, decaparea si depozitarea pământului vegetal, asanarea zonei drumului prin îndepărtarea apelor de suprafată si adâncime. Miscarea terasamentelor se efectuează prin utilizarea pământului provenit din săpături, în profilurile cu umplutură ale proiectului. Excedentul de săpătură si pământurile din debleuri care sunt improprii realizării rambleurilor precum si pământul din patul drumului din zonele de debleu care trebuie înlocuite, vor fi transportate în depozite definitive. Acoperirea cu pământ vegetal trebuie să fie aplicată pe un taluz, acesta este în prealabil tăiat în trepte sau întărit cu caroiaje din brazde, nuiele sau prefabricate etc., destinate a le fixa. Aceste trepte sau caroiaje sunt apoi umplute cu pământ vegetal. Este obligat să se construiască drenuri în cazul în care apele nu pot fi evacuate gravitaţional.
Stratul de fundaţie din balast sau balast optimal se realizează într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea stabilită prin proiect şi variază conform prevederilor STAS 6400 - 84 între 15 şi 30 cm.
Înainte de aşternerea balastului se vor executa lucrările pentru drenarea apelor din fundaţii: drenuri transversale de acostament, drenuri longitudinale sub acostament sau sub rigole şi racordurile stratului de fundaţie la acestea, precum şi alte lucrări prevăzute în acest scop în proiect. La execuţia stratului de fundaţie din balast sau balast amestec optimal se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente, sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietului de sarcini pentru realizarea acestor lucrări. Pe terasamentul recepţionat se aşterne şi se nivelează balastul într-unul sau mai multe straturi, în funcţie de grosimea prevăzută în proiect şi de grosimea optimă de compactare stabilită pe tronsonul experimental. Aşternerea şi nivelarea se face la şablon, cu respectarea lăţimilor şi pantelor prevăzute în proiect. Cantitatea necesară de apă pentru asigurarea umidităţii optime de compactare se stabileşte de laboratorul de şantier ţinând seama de umiditatea agregatului şi se adaugă prin stropire.
Stropirea va fi uniformă evitându-se supraumezirea locală. Compactarea straturilor de fundaţie din balast se face cu atelierul de compactare stabilit pe tronsonul experimental, respectându-se componenţa atelierului, viteza utilajelor de compactare, tehnologia şi intensitatea Q/S de compactare.
La execuţia stratului de fundaţie se va trece numai după recepţionarea lucrărilor de terasamente sau de strat de formă, în conformitate cu prevederile caietelor de sarcini pentru realizarea acestor lucrări.
Înainte de începerea lucrărilor de fundaţie se vor verifica si regla toate utilajele si dispozitivele necesare punerii în operă a straturilor de fundaţie.
Piatra spartă se aşterne şi se compactează la uscat în reprize. Până la încleştarea pietrei sparte, compactarea se execută cu cilindri compresori netezi de 6 t după care operaţiunea se continuă cu compactoare cu pneuri sau vibratoare de 10-14 tone. Numărul de treceri a atelierului de compactare este cel stabilit pe tronsonul experimental. Pănâ la aşternerea stratului imediat superior, stratul de fundaţie din piatră spartă mare astfel executat, se acoperă cu material de protecţie (nisip grăunţos sau savură).
În cazul când stratul este macadam sau beton de ciment, nu se mai face umplerea golurilor şi protecţia stratului de fundaţie din piatră spartă mare. Este interzisă execuţia stratului de fundaţie cu piatră spartă amestec optimal îngheţată. Este interzisă de asemenea aşternerea pietrei sparte amestec optimal, pe patul acoperit cu un strat de zăpadă sau cu o pojghiţă de gheaţă
Se aplică la construcţia, modernizarea şi reabilitarea drumurilor publice şi a a străzilor, precum şi la construcţia drumurilor de exploatare.
Tipul de îmbrăcăminte bituminoasă cilindrată la cald se stabileşte în proiect de către proiectant.
Îmbrăcăminţile rutiere bituminoase cilindrate sunt de tipul betoanelor asfaltice cilindrate executate la cald, fiind alcătuite, în general, din două straturi şi anume:
În cazurile în care îmbrăcămintea bituminoasă cilindrată se execută într-un singur strat, acesta trebuie să îndeplinească toate condiţiile cerute pentru stratul de uzură.
Înainte de aşternerea mixturii, stratul suport trebuie bine curăţat. Materialele neaderente, praful şi orice poate afecta legătura între stratul suport şi îmbrăcămintea bituminoasă trebuie îndepărtat. La executarea îmbrăcăminţilor bituminoase se vor amorsa rosturile de lucru şi stratul suport cu o emulsie de bitum cationică cu rupere rapidă. Aşternerea mixturilor asfaltice se face în perioada martie-octombrie la temperaturi atmosferice de peste 10°C, în condiţiile unui timp uscat. Mixtura asfaltică trebuie aşternută continuu, în mod uniform, atât din punct de vedere al grosimii şi cel al afânării. Operaţia de compactare a mixturilor asfaltice se realizează cu compactoare pe pneuri şi compactoare cu rulouri netede, prevăzute cu dispozitive de vibrare adecvate, astfel să se obţină un grad de compactare conform.
Reciclarea constă în utilizarea integrală a materialului rezultat din frezarea îmbrăcămintei rutiere bituminoase existente, degradate, în adăugarea de lianţi şi agregate naturale şi în punerea în operă cu ajutorul unei maşini de reciclare.
Îmbrăcămintea rutieră reciclată se va acoperi printr-unul dintre procedeele următoare, în funcţie de volumul traficului: tratament bituminos, straturi rutiere bituminoase foarte subţiri, executate la rece (slurry-seal), covor asfaltic, ranforsarea structurii rutiere în funcţie de capacitatea portantă necesară a structurii rutiere (nou-stabilite prin calculul de dimensionare).
Tehnologia de reciclare la rece a îmbrăcămintei rutiere bituminoase cuprinde următoarele faze:
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de montaj pavele, dale, borduri, rigole, atât pentru trafic uşor (curţi interioare, alei, parcări), cât şi pentru trafic greu (suprafaţă carosabilă). Acordăm o deosebită importanţă fiecărei etape din execuţie:
Decopertăm zona ce urmează a fi pavată (un strat de pământ de la suprafaţă de grosime 100 ÷ 350 mm). Pentru drenare, se va crea o uşoară pantă în timpul excavării. Se înlătură rădăcinile şi buruienile. Golurile se vor umple cu pietriş şi se compactează. Dacă stratul suport nu este din beton, se compactează suprafaţa decopertată. Pentru îmbunătăţirea capacităţii portante a solului şi prevenirea pătrunderii stratului de pietriş în sol, se pot utiliza folii între sol şi stratul de bază.
După decopertare se aşterne stratul de bază (pietriş şi/sau beton) cu grosimea de 100÷350mm). Alegerea stratului de bază diferă în funcţie de utilitatea suprafeţei pavate.
Stratul de bază din pietriş se recomandă pentru elemente de pavaj montate pe porţiuni nesolicitate în mod constant şi continuu la sarcini mari. Pietrişul se distribuie pe terasament în mod egal şi se nivelează.
Se compactează pietrişul, în straturi succesive, în funcţie de grosimea stratului ce trebuie compactat.
Stratul de bază rigid din beton se recomandă pentru toate elementele de pavaj supuse la trafic, pentru dale cu dimensiuni mari şi pentru elemente de pavaj cu muchii.
Peste pietrişul compactat/stratul de beton se aşează un strat de nisip (sort 0÷4 mm) cu grosimea între 10-50 mm. Se compactează nisipul şi se aduce la cotă. Stratul de nisip trebuie să fie perfect neted.
Montarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip se face prin simpla aşezare a acestora în forma dorită. Între elementele de pavaj rămâne un rost de1-2 mm.
După aşezarea elementelor de pavaj pe stratul de nisip/beton, rosturile se vor umple cu nisip, după care se va mătura bine suprafaţa pavată. Operaţiunea se reia de câte ori este nevoie.
Bordurile/rigolele se montează pe fundaţie umedă de beton. Bordurile carosabile şi bordurile pentru trotuare se montează cu rosturi de dilatare de aproximativ 6 – 8 mm, iar bordurile pentru grădină pot fi montate şi fără rosturi. Rosturile se chituiesc cu mortar.
Rigolele se aleg în funcţie de cantitatea de apă care trebuie colectată şi de traficul zonei respective.
Executăm lucrări de sapaturi necesare remedierii defectelor, procurare si transport produse de balastiera, asternere cu nisip si umplere cu pamant si/sau balast, refacere la starea initiala a drumurilor din pamant/macadam si transportul materialelor excedentare.
Metoda de execuție, manuală sau mecanizată, se stabilește în funcție de situația din teren:
Metodologie de lucru: